טלי פלג

טלי פלג

יום שישי, 20 באוגוסט 2021

מהו "אפקט איקאה"?

 


"אפקט איקאה" הוא מושג שטבע פרופ' דן אריאלי מאוניברסיטת דיוק. תוצאות מחקרו הראו שצרכנים מוכנים לשלם בממוצע כ־63% יותר עבור רהיטים שהרכיבו בעצמם. בנוסף, ככל שהצרכן משקיע יותר בחפץ, כך גדלים הקשר והאהבה כלפיו.

באותו אופן ילדים:

המבשלים ארוחה, פחות בררנים

השותפים למשימות הבית, שומרים על ניקיונו

המטפלים בחיות מחמד, מסורים לבעלי חיים ולזולת

העובדים ומרוויחים כסף, מעריכים את הרכישה

הפותרים בעיות, גאים בתוצאות

הילדים עובדים בקיץ?

החופש התחיל ואיתו שעות רבות של בטלה,  מסכים וחשש להתנהגויות בסיכון. הפתרון הפשוט והאפקטיבי הוא לעזור למתבגרים למצוא עבודה.  לפעמים כל מה שהם...