טלי פלג

טלי פלג

יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

חירשות סלקטיבית

צעקות גורמות לילד לפתח "חירשות" או שמיעה סלקטיבית. לדוגמה, כשילד מסרב לאכול ירקות, ההורה בוחר:

  • לצעוק – כמה פעמים צריך לבקש ממך לסיים את הירקות?!
  • לדבר – בבקשה תסיים לאכול את הירקות.
  • להסביר – חשוב לאכול ירקות, כי יש בהם ויטמינים, שיחזקו אותך ויתנו לך כוח לשחק כדורגל.
  • לשוחח –  מומלץ לשבת עם הילד לא בזמן הארוחה ולנהל שיחה נעימה בנושא אכילת ירקות. תפקיד ההורה לשאול שאלות (לא מניפולטיביות), להתחשב בתשובות הילד, ולהגיע לפתרון שיתאים לשניהם גם אם הפתרון שנבחר אינו הפתרון המועדף על ההורה.  

כדי לתקשר בצורה אפקטיבית, מומלץ לעבור משימוש בצעקות לקיום שיחה. שימוש בצעקות יוצר ילד צייתן, מרדן או פחדן. מנגד שימוש בשיחה מעודד ילד לחשוב ולפתור בעיות.

 

"היום מתמקדים בי"

  "היום מתמקדים בי, במה שחשוב לי ובהנאה שלי" היא טכניקה של הקדשת זמן ממוקד לבת.ן הזוג. מדובר בכלי מצוין להעמקת הקשר ו הפגת התחושה ...