בניסוי “האבנים הגדולות” נדרש היה להכניס לצנצנת חצץ, חול, אבנים גדולות ומים. לאחר מס' ניסיונות נמצא הפתרון: קודם מכניסים את האבנים הגדולות ולאחר מכן ישתלבו בינהן החול החצץ והמים.
הגדרת סדרי עדיפויות היא מיומנות קשה גם לנו המבוגרים. חשוב לאמן את הילד להקשיב לעצמו ולהחליט מה הכי מתאים לו או מה הוא הכי רוצה.
בחיים חשוב שהילד יגדיר לעצמו סדרי עדיפויות, "האבנים הגדולות" שלו. לדוגמא, ילד שרוצה:
- להשתתף ב 5 חוגים בשבוע, צריך לבחור את ה 2 החשובים לו באמת ולוודא שהם משתלבים בלו"ז השבועי של המשפחה.
- להזמין למסיבה את כל הכיתה, וצריך לבחור 5 חברים הכי טובים.
- להיות בפייסבוק, לשחק בפלייסטיישן ולראות טלויזיה, ויש לו רק חצי שעה "זמן מסך" ביום.
- להספיק ללכת לחבר, ללמוד למבחן ולעשות שיעורי בית.
הגדרת סדרי עדיפויות היא מיומנות קשה גם לנו המבוגרים. חשוב לאמן את הילד להקשיב לעצמו ולהחליט מה הכי מתאים לו או מה הוא הכי רוצה.