טלי פלג

טלי פלג

יום שבת, 25 ביוני 2011

תגובה לציון נמוך

איך היית מרגיש אם היית נדרש להציג בפני אדם משמעותי בחייך מסמך לגבי קצב ההתקדמות שלך בתחומים שונים: פרנסה, שיווק, הקשבה, כושר גופני, תזונה בריאה, ניקיון, בישול....?  האם היית מקבל ציונים גבוהים בכל התחומים? איך היית רוצה שיגיבו אם באחד מהתחומים הייתה התדרדרות?

ביום שישי ילדינו יגיעו עם מסמך המתאר את התקדמותם בלימודים. להלן שתי תגובות אפשריות:

תגובה לציון טוב - אני רואה שקיבלת 100 במתמטיקה. כנראה שאתה נהנה מהמקצוע, לומד היטב בכיתה, שם לב לפרטים ומכין שיעורי בית. איך אתה מרגיש? אתה צריך להיות גאה בעצמך.

תגובה לציון נמוך - מומלץ לשאול שאלות מכוונות ולהמתין לתשובת הילד בין שאלה לשאלה: אני רואה שקיבלת ציון נמוך במתמטיקה. איך אתה מרגיש עם הציון? מה אתה מתכוון לעשות? האם אתה זקוק לעזרה ממני? בסיום השיחה חשוב להעביר מסר של אמון בילד וביכולתו להצליח, ברגע שיבחר להשתפר, בדומה למה שעשה בעבר עם חוג הכדורגל או הריקוד. שיפור במקצוע מסוים יקרה רק כשהילד (ולא ההורה) יקבל החלטה בנושא.


חשוב לשבת ולהסתכל על התעודה עם כל ילד בנפרד. אין צורך לקנות מתנה עבור "תעודה טובה"  או להבטיח פרסים אם הציון ישתפר.

"היום מתמקדים בי"

  "היום מתמקדים בי, במה שחשוב לי ובהנאה שלי" היא טכניקה של הקדשת זמן ממוקד לבת.ן הזוג. מדובר בכלי מצוין להעמקת הקשר ו הפגת התחושה ...