טלי פלג

טלי פלג

יום שישי, 8 בינואר 2016

איך מממשים פוטנציאל?


דר' נירה כפיר מדמה את הפוטנציאל האישי של האדם ל"בטרייה של רכב".  בדומה לבטרייה הנטענת תוך כדי נסיעה, ממומש הפוטנציאל האישי תוך כדי עשייה. מדובר בתהליך אינסופי, הדומה לצעידה אל האופק.
המשפט "יש לך פוטנציאל ואתה לא מממש אותו" יוצר תסכול רב ומעביר לילד מסר שהוא אף פעם לא טוב מספיק.
כשילד מתעניין במקצוע ריאלי, אנו שמחים לרשום אותו לחוג למתמטיקה. אך כשהוא נמשך לתחום הנראה לנו "חסר עתיד כלכלי", מגיעה ההתנגדות.
כשילד אומר "הנושא הזה מעניין אותי", התפקיד ההורי שלנו הוא לספק לילד גירויים באותו התחום.  לדוגמא:
1.   אם הוא מתעניין בדינוזאורים - נלך למוזיאון, נרכוש ספר/פאזל/לגו/מגאזין ונצפה בסרטונים.
2.   אם הוא מתעניין בכדורגל - נלך למשחקים, נרשום לחוג, נצפה במשחקים ונרכוש קלפים/בגדים.
ילד שיפעל בהתאם לתשוקה שלו, יממש את הפוטנציאל שלו.
מאחלת לנו שנה מלאת גירויים.

"היום מתמקדים בי"

  "היום מתמקדים בי, במה שחשוב לי ובהנאה שלי" היא טכניקה של הקדשת זמן ממוקד לבת.ן הזוג. מדובר בכלי מצוין להעמקת הקשר ו הפגת התחושה ...