טלי פלג

טלי פלג

יום שישי, 20 באוגוסט 2021

מהו "אפקט איקאה"?

 


"אפקט איקאה" הוא מושג שטבע פרופ' דן אריאלי מאוניברסיטת דיוק. תוצאות מחקרו הראו שצרכנים מוכנים לשלם בממוצע כ־63% יותר עבור רהיטים שהרכיבו בעצמם. בנוסף, ככל שהצרכן משקיע יותר בחפץ, כך גדלים הקשר והאהבה כלפיו.

באותו אופן ילדים:

המבשלים ארוחה, פחות בררנים

השותפים למשימות הבית, שומרים על ניקיונו

המטפלים בחיות מחמד, מסורים לבעלי חיים ולזולת

העובדים ומרוויחים כסף, מעריכים את הרכישה

הפותרים בעיות, גאים בתוצאות

Soteria (גאולה) – בית מאזן בקהילה

  הבית המאזן הוא חלופה לאשפוז פסיכיאטרי, מרחב קהילתי תומך להתמודדות עם משברים נפשיים. הרעיון פשוט אך עוצמתי: סביבה מוגנת, אנושית ומכילה – בל...