הורים רבים חשים תסכול כשילדיהם אינם מקשיבים להם בפעם הראשונה בה הם פונים אליהם. בד"כ כשיש בעיה גדולה מומלץ לפרק אותה לגורמים ולהתחיל בקטן. לדוגמה, אם אתם צריכים לבקש מהילדים 10 פעמים שיסדרו את החדר, שיכינו שיעורים, שיכנסו למקלחת, שיכבו את המסך.... כדאי לבחור בסימפטום אחד של חוסר הקשבה ולשנות את ההתנהלות לגביו. לדוגמה, סידור החדר:
- הפסיקו לנדנד – במקום לבקש עשר פעמים, שבו יחד והסבירו לילדים שמעתה דברים יאמרו פעם אחת.
- קבעו הסכם – סכמו עם הילדים שכל יום בשעה 19:00 תסדרו יחד את הסלון ופעמיים בשבוע תסדרו יחד גם את חדרי הילדים.
- עודדו - בכל פעם שהילדים עומדים בהסכם, הודו להם על שיתוף הפעולה וציינו כמה נעים שלא צריך לחזור ולבקש 10 פעמים.
עם פתרון הבעיה של סידור החדר, עברו לטפל בסימפטום אחר תחת הקטגוריה של חוסר הקשבה.